Have You Seen Your Mother, Baby, |
Ты видела, детка, |
(Mick Jagger / Keith Richards) | (Мик Джаггер / Кит Ричардс) |
Have you seen your mother, baby, standing in the shadow? |
Ты видела, детка, что твоя мать остаётся в тени? |
© Music Inc. (BMI) / Mirage Music Ltd. / ABKCO Music Inc. (BMI)
Даты записи: | 3-11 августа, 31 августа - 2 сентября, 7-9 сентября 1966 г. |
Студии: | Запись: RCA Sound Studios (Голливуд, Микширование: RCA Sound Studios (Голливуд, |
Инженеры: | Дэйв Хассингер (Dave Hassinger), Глин Джонс (Glyn Johns) |
Продюсер: | Эндрю Луг Олдхэм |
Дата первой публикации: | 23 сентября 1966 г. (Великобритания), 23 сентября 1966 г. (Великобритания) |
На дисках: |
Студийный вариант: Сингл; “Big Hits (High Tide and Green Grass”, “Flowers”,
“Through the Past, Darkly Концертные варианты: “Got LIVE If You Want It!” |
Мик Джаггер | - вокал, подпевки |
Кит Ричардс | - электрогитара, акустическая гитара, фортепиано, подпевки |
Брайан Джонс | - электрогитара |
Бил Уаймен | - бас, бас с «фузз»-эффектом |
Чарли Уоттс | - барабаны |
Иэн Стюарт | - фортепиано |
Джек Нитцше (Jack Nitzsche) |
- тамбурин |
Майк Лиэндер (Mike Leander) |
- аранжировка духовых |
«Оркестр Майка Лиэндера» (“The Mike Leander Orchestra”) |
- духовые |
I’m not going to burst into tears if this doesn’t go to number one. At least it is the best we could do and I am satisfied
that we have given our best.
- Mick Jagger, 1966 |
Я не буду заливаться слезами, если она не станет номером один. В конце концов, это лучшее, что мы могли, и я доволен тем, что мы
приложили все усилия.
- Мик Джаггер, 1966 |
We tried trombones, saxes and nearly all permutations of brass before arriving at the trumpets. Everything but the trumpets
dragged.
- Keith Richards, 1966 |
Мы пробовали тромбоны, саксофоны, и почти все перестановки медных духовых, пока не остановились на трубах. Всё, кроме труб,
было тягомотиной.
- Кит Ричардс, 1966 |
I get the ideas for the words by sitting down and following a train of thought – one thing just leads to another.
This is simply about a boy and his bird. Some songs I write are just for a laugh. Others are extensions of ideas. This is a mixture of both. You must
listen to it and place your own interpretation on the lyric. There is no attempt to present a controversial Mother theme. Mother is a word
that is cropping up in a lot of numbers.
- Mick Jagger, 1966 |
Я беру идеи для песен, сидя и следуя ходу мыслей – одно ведёт за собой другое. Эта – просто про парня и его тёлку.
Некоторые песни я пишу просто по приколу. Другие – это продолжение идей. Эта – смесь того и другого. Вам надо послушать её и выбрать
свой собственный вариант интерпретации текста. Это не попытка поднять спорную тему матери. Мать – это слово, которое появляется
во многих песнях.
- Мик Джаггер, 1966 |
Have You Seen Your Mother? was like the ultimate freakout. We came to a full stop after that. I just couldn’t make it with that
anymore; what more could we say? We couldn’t possibly have kept it up like that. You just drain out totally. Because it’s just the end of a certain
period and we just had to stop. Because we’d done it, you know, there was nothing more we could do. And we just had to wait until we’d organized
ourselves, and, you know, things have changed a little.
- Mick Jagger, 1968 |
“Have You Seen Your Mother?” – это была полная шиза. Мы после этого зашли в тупик. Я просто не мог ничего с этим
поделать: что ещё мы могли бы сказать? Мы, вероятно, просто не могли бы так продолжать. Мы были полностью истощены. Потому что это было завершением определённого
периода, и нам просто нужно было остановиться. Ведь мы сделали это, и, знаете, больше ничего уже не могли сделать. И нам нужно было просто подождать, пока мы не
самоорганизуемся, и, знаете,
- Мик Джаггер, 1968 |
It needed another couple weeks. The rhythm section is almost lost completely.
- Keith Richards, 1971 |
Ей надо было ещё пару недель.
- Кит Ричардс, 1971 |
I liked the track, I hated the mix. Mainly because there was a fantastic mix of the thing, which was just right. But because
they were in a rush and they needed to edit it down for the Ed Sullivan Show – ’cause we were booked to play our latest single which was gonna
be Have You Seen Your Mother, Baby, Standing in the Shadow? – the mix was rushed and the essential qualities of it, for me, disappeared. Because...
just because of the lack of time, you know...
- Keith Richards, 1982 |
Вещь-то мне нравится – я ненавижу то, как её смикшировали. Главным образом потому, что там замечательная смесь того, что
- Кит Ричардс, 1982 |
Keith always felt that the incorrectly mixed version was released as the single. The rhythm section is buried in the mix and it failed
to create as much excitement as we all felt it should have done. Although we took longer to record and mix this single than any of our previous releases,
Keith always felt it needed more – this was the beginning of the future!
- Bill Wyman, 2002 |
Кит всегда считал, что в качестве сингла была выпущена неправильно смикшированная версия.
- Билл Уаймен, 2002 |