Get Off of My Cloud |
Слезай с моего облака |
(Mick Jagger / Keith Richards) | (Мик Джаггер / Кит Ричардс) |
I live in an apartment |
Я живу в квартире |
© Gideon Music Inc. (BMI) / Mirage Music Ltd. / Westminster Music Ltd. / ABKCO Music Inc. (BMI)
Дата записи: | 5 сентября 1965 г. |
Студия: | RCA Sound Studios (Голливуд, |
Инженер: | Дэйв Хассингер (Dave Hassinger) |
Продюсер: | Эндрю Луг Олдхэм |
Дата первой публикации: | 25 сентября 1965 г. (США), 22 октября 1965 г. (Великобритания) |
На дисках: |
Студийный вариант: Сингл; “December’s Children (and everybody’s)”, “Big Hits (High Tide and
Green Grass)”, “Hot Rocks Концертные варианты: “Got LIVE If You Want It!”, “Time Waits for No One |
Мик Джаггер | - вокал, подпевки |
Кит Ричардс | - электрогитара (ритм), подпевки |
Брайан Джонс | - электрогитара (соло) |
Бил Уаймен | - бас; бас (наложение в припевах) |
Чарли Уоттс | - барабаны |
Иэн Стюарт | - фортепиано |
The first impression you get of our records is an exciting sound. We’ve never brought any vocal out much more than on Cloud.
It’s a case of hunt the words! But you can hear them if you concentrate.
- Keith Richards, 1965 |
Первое впечатление, которое вы получаете от наших пластинок – это захватывающий звук. Мы никогда так не задавливали
вокал, как в “Clouds”. Это потому, что к словам цеплялись! Но вы можете их расслышать, если сосредоточитесь.
- Кит Ричардс, 1965 |
(The lyrics) they’re crap. It’s nothing. Thank you for the compliment but I don’t think they are great
at all.
- Mick Jagger, 1968 |
(Текст этой песни) – мура. Ноль. Спасибо за комплимент, но,
- Мик Джаггер, 1968 |
That was the
- Keith Richards, 1971 |
Она была следующей за “Satisfaction”. Я и не думал, что из неё получится пластинка.
Припев был хорошо задуман, но мы слишком торопились с ней. Мы были в
- Кит Ричардс, 1971 |
It’s really difficult now to realize how important it was to have a hit single. If the last one didn’t do as well as the
one before, that meant you were out, you were sliding out. I mean, it was a state of mind. So each one had to be better and do better,
it didn’t just have to be better. I mean, you could make a better record each time but if it didn’t do better as the other one or
at least as good, it was a sign that you were declining. You know, it was just real pressure to come up with a red-hot song that says it all in
2 minutes 30 seconds every 8 weeks. I mean, it’s got to be ready within 8 weeks and released every 12 or 14 weeks, you know.
You’ve just finished Satisfaction – I’d been wrong about that, it’s an enormous hit, and you’re going, ‘Wow, lucky
me’ – and you’re just taking a breather for a couple of days and Andrew Oldham comes along and says,
‘Where’s the next single?’
- Keith Richards, 1982 |
Сейчас уже трудно осознать, как важно было иметь
- Кит Ричардс, 1982 |
That was Keith’s melody and my lyrics... It’s a stop-bugging-me, post-teenage-alienation song. The
- Mick Jagger, 1995 |
Это была музыка Кита и мои слова... Это такая «отстаньте-от-меня», «пост-подростково-психозная» песня.
Взрослый мир был в
- Мик Джаггер, 1995 |
I think... (the piano) was just a matter of saying, ‘Stu, this sounds a bit thin’... Yeah, that was just one of those things
you could do in those days – shadow a guitar with a piano. As long as you didn’t make it obvious, it would add some different air
to a track.
- Keith Richards, 2002 |
Я думаю... (фортепиано) здесь потому, что
- Кит Ричардс, 2002 |
Mick was incredibly prolific then. It was as much as I could do to come up with a riff. Much as I love it now, when
I first did it, I thought ‘Get Off of My Cloud ain’t no Satisfaction’. But it was the best I could do.
- Keith Richards, 2003 |
Мик был тогда удивительно плодовитым. Примерно так же, как я мог придумать рифф. Хотя он и нравится мне сейчас, но когда
я его впервые сыграл, я подумал: «“Get Off of My Cloud” – это не “Satisfaction”». Но это было
лучшее, что я мог придумать.
- Кит Ричардс, 2003 |